22 Ekim 2016 Cumartesi

Düşmanımı Arıyorum



İyi çocuk olmaktan bıktım'dır bütün kötü çocukların ilk sözü
Bir savaş var biliyorum ve düşmanımı arıyorum

İyi çocuk, göm sen de tüm dostlarını bir savaş baltası gibi
İçimden çıkacak o biliyorum geri dönmeyecek iyiliğin itmesi

İyi çocuk neredesin, hiç "bir yerde" olmakla beraber göründün mü
Dostlarımdan biliyorum önce hep ararsın ceplerinde hiç olmamış olanı

Matem izni istemek için gittiğim yerde ölümüme rastladım: birkaç kötü sözdü hepsi
Küreği ilk kapanın toprağında gömülüyüm aramayın başka yerde beni

Bir savaş var orada oldum ya da olacağım hiç inanmadım ateşkeslere
Beni bozuk düzenler buraya getirdi, hiç anlamamak'lar sükûneti

Sen o borazanı çalınca kaç asker daha terhis oluyor sanıyorsun
Oysa sıla mektupları bir türlü bitmiyor içine geç kalmak kaçınca beklemenin

"Seni seviyorum ya da öp beni hiç demeden savaşa gitmemeli" yazsın bütün trampetlerin derisinde
Ölüleri toplarken nolur ayırmayın memleketlerine göre ölünce heryerden oluyoruz ya hepimiz

Bu da yazsın hep şehit haberleri ve isimleri yazacak değil ya mermer dikililerde
Bir altyazı diğerini kovalayacak savaş anıtlarının adlarında bile savaş bitmediğinde

Hadi düşmanımı buldum diyelim ya kaybedersem dostlarımı veda bile edemeden
Ekliyorum: ben düşmanımı arıyorum sadece onunla savaşmayacağımı söyledi ağaçlar bunu biliyorum

Nefret askere alınsın öfkeler terhis edilmesin bütün şiddet ve kinler kurşuna dizilsin
Bir el bombası, usulca yaklaşırken verilmiş sözler siperime, bana sadece sorsun o günün ne olduğunu






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder